CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

14. srpna 2011

Krátký druhý život Bree Tannerové - Stephenie Meyer

Autor: Stephenie Meyer
Originální název: The Short Second Life of Bree Tanner
Knižní série: Stmívání
Díl: 3.5
Počet stran: 192
Rok vydání: 2010
Rok vydání v ČR: 2010
Anotace: V další neodolatelné kombinaci nebezpečí, tajemství a romantiky rozehrává Stephenie Meyerová strhující příběh Bree Tannerové, členky armády novorozených, kteří se připravují k útoku na Bellu Swanovou a Cullenovy a na nevyhnutelný střet, jenž přinese tragické vyvrcholení. Bree Tannerová si život, který žila předtím, než získala dokonalé smysly, nadlidské reflexy, ohromnou sílu a neodolatelnou touhu po krvi, sotva pamatuje. Zato ví, že život, který žije s ostatními novorozenými upíry, má několik jistot a několik pravidel: hlídej si záda, nepřitahuj na sebe pozornost a hlavně to stihni domů do úsvitu, jinak zemřeš. Bree získá mezi novorozenými nečekaného spojence a přítele v Diegovi, který se stejně jako ona snaží zjistit něco víc o jejich stvořitelce. Jakmile si oba uvědomí, že novorození jsou jen figurky v partii větší, než si vůbec dokázali představit, musí se Bree a Diego rozhodnout, na kterou stranu se postaví a komu budou věřit. Ale když je všechno, co víš o upírech, založeno na lži, jak poznáš pravdu?


Tato kniha je hodně krátká, takže i recenze nebude nijak dlouhá. Musím přiznat, že mě opravdu zaskočilo to, že kniha nemá ani dvě sta stránek a navíc je použito hodně velké písmo.  Dalo by se říct, že jde jen o nějakou delší povídku, která nejspíš především kvůli své nádherné obálce stojí skoro 250 Kč. No, kdybych to byla věděla, dobře bych si rozmyslela, jestli to za ty peníze stojí. Jak se ale říká, „pozdě plakat nad rozlitým mlékem“.

Jak jsem už psala, jedná se spíš o povídku, takže není ani rozdělena do kapitol, což mě docela štve, protože když musím odložit knihu, čekám, až dojdu na konec kapitoly. Ale tak to je můj problém, vím, že hodně lidem tohle nedělá žádné větší potíže. 

Čekala jsem, že vše začne tím, jak se Bree promění v upíra. Takhle to ale nebylo. Bree je na začátku tohoto příběhu upírem už tři měsíce a právě je na lovu s dalšími novorozenými, kteří moc rozumu nepobrali. Proto jsem se divila, že se s Diegem více seznámila teprve teď. Každopádně si Diego rychle získává mou přízeň, což se nedá tvrdit o Raoulovi (co to je proboha za jméno?!) a jeho bandě.

Příběh je samozřejmě vyprávěn z pohledu Bree, moc se toho ale z její minulosti nedozvíme, protože jaksika na většinu zapomněla. Je tam jen náznak toho, že nebyla se svým otcem moc spokojená a asi v polovině příběhu se teprve dozvídáme, jak přesně se stala upírkou. 

Celkově to bylo na mě moc rychlé a zdálo se mi, že Bree nad vším až moc přemýšlí, v podstatě si nebylo kde odpočinout, pokud se nepočítá začátek knihy, kdy se seznamuje s Diegem a odhaluje nám, jak vlastně momentálně žije (v úkrytu za Zrůdou Fredem, což je docela dost sympatická postava a zajímalo by mě, co se s ním nakonec stalo).  Nevím, jestli to bylo tím, že jsem to četla pozdě večer a byla jsem už nějak mimo, ale někdy jsem se v těch jejích myšlenkách ztrácela. Když ale došlo k vyvrcholení příběhu, nemohla jsem tuto knihu jen tak odložit. Bylo to tak napínavé a já jen čekala, kdy se konečně objeví Cullenovi, i když to znamenalo, že se blíží Breein konec. Nevím, čeho jsem se vlastně nemohla dočkat – jestli toho, jak na scénu přijdou zmiňovaní Cullenovi s Bellou, nebo toho, že už bude konec. Musím ale uznat, že si Bree získala mé srdce a je to škoda, že nakonec musela umřít.


I když se může zdát, že se mi kniha moc nelíbila, není tomu tak. Když se nad tím zamyslím, není to sice zrovna kniha desetiletí a ani kniha roku, ale pokud máte rádi sérii Stmívání (mám na mysli knihy, ne filmy!), tento příběh vás chytí za srdce a určitě stojí za to si ho přečíst. 



 
Moje hodnocení:
Moje hodnocení obálky:

0 komentářů:

Okomentovat

Budu ráda, pokud zde zanecháš komentář (: