CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

24. července 2011

Předtuchy - Jude Watson

Autor: Jude Watson
Originální název: Premonitions
Knižní série: Premonitions
Díl: první
Počet stran: 231
Rok vydání: 2005
Rok vydání v ČR: 2006
Anotace: Grace zemřela matka a musí nyní žít se svou tetou a bratrancem. Trpí podivnými předtuchami, nedokáže se s nimi vypořádat – neví, jestli se výjevy, které vidí, odehrávají v minulosti, přítomnosti či budoucnosti. Pak náhle zmizí její nejlepší kamarádka Emily a Grace zjistí, že její neblahé předtuchy jsou jediným klíčem k jejímu nalezení…




Začátek knihy je trochu zdlouhavý, Grace nám totiž pomocí vzpomínek vypráví svůj osud – jak zemřela její maminka, jak se o ní starali její prarodiče a nakonec se kvůli podivnému případu ve škole přestěhovala ke své tetě.

Se svou tetou si moc nerozumí a s bratrancem Diegem už vůbec ne. Grace je hodně uzavřená a má pouze jednu kamarádku, kterou považuje za svou nejlepší. Obyčejné holky by toto ale za nejlepší přátelství nepovažovaly. Aspoň teda já ne. Moc se s Emily nebaví, v podstatě ji vůbec neposlouchá a pak, když jednoho dne prostě zmizí, dělá si Grace výčitky, protože od jedné příhody v dětství mívá předtuchy, a ten den, kdy svou nejlepší kamarádku viděla naposledy, právě jednu takovou měla. A byla o Emily.

Protože byla poslední, kdo s Emily byl, než záhadně zmizela, je vyslýchána jak Emiliinými rodiči, tak detektivem Fusillim. Samozřejmě moc nevěří, že její předtuchy mohou být pravdivé, a tak se Grace do pátrání po zmizelé kámošce pouští na vlastní pěst. Naštěstí se k ní přidává Diego a pomůže jí z nejednoho velkého maléru. Málem ji totiž při čmuchání v podezřelé chajdě na pláži chytí sám pachatel. Tedy alespoň podle názoru Grace. Bohužel se v něm ale zmýlila a tak pátrání pokračuje.

Když si myslí, že už na to kápla, zase se dozvídá, že její odhad nebyl zrovna přesný. Samotná Grace se dostává do stejné situace jako Emily, když je unesena na ostrov za ostatními oběťmi. Aby se odtamtud dostala zpět domů, musí se spojit všichni dohromady, což dá trochu zabrat. Grace má ale plán.

Čtenáři jsou napjatí, nemají ponětí, co má Grace za lubem. Vše je zatím tajemství. Přichází dramatické finále. Knihu lze jen těžko v této chvíli odložit. Podaří se jim naplánovaný útěk uskutečnit? Mám zatnuté svaly a doufám, že ano.

Abych pravdu řekla, tato kniha mě zpočátku moc nechytla. Nemohla jsem se s postavou Grace sžít. Připadalo mi, že to všechno vzpomínání a popisování trvá až moc dlouho. Opravdu bavit mě to začalo až v druhé polovině, ale když už mě to chytlo, tak mě to nepustilo až dokonce. Pravda, konec mě trochu zklamal. Myslím, že by nebylo od věci, kdyby autorka útěk z ostrova více promyslela a pořádně se rozepsala. Bohužel je to vše shrnuto v několika řádcích. Co se mi ale líbilo, bylo to, jak se upevnily vztahy Grace s tetou a bratrancem. Konečně by mohla Grace opravdu žít.

Na závěr bych knihu Předtuchy shrnula asi takto: Je to pěkná kniha, která vás udrží v napětí a pokud se rádi trochu bojíte, určitě si tuto knihu neváhejte přečíst.

Moje hodnocení:
Moje hodnocení obálky:

1 komentářů:

Anonymní

Tuto knihu mám velice ráda ...právě ji dočítám. Je opravdu skvělá.Uvidím jak to skončí... :)

Okomentovat

Budu ráda, pokud zde zanecháš komentář (: